برج خلیفه دبی

برج خلیفه بلندترینِ بلندترین برج دنیاست و در ارتفاع ۸۲۸ متری بالاتر از تمام چیزهای دیگر، در دبی ایستاده. هر چیزی در این سازه‌ی عجیب و غریب بشری، یک‌جور رکورد است قبل‌تر هیچ‌جای دیگری نبوده؛ از استخر روبازی که در طبقه ۷۶ رو به خلیج فارس است تا کلاب طبقه ۱۴۴ و مهمتر از همه رستورانی که در طبقه ۱۲۲ و در ارتفاع ۴۴۲ نشسته و همیشه‌ی روزهایش، شلوغ است. یکی از جذاب‌ترین چیزها در مورد برج خلیفه، آتش بازی شب سال نویی است که بالای سقف این برج برگزار می‌شود. طبعا آن موقع کسی روی سقف برج نیست ولی این منظره روشن و قشنگش از همه‌ی دبی دیده می‌شود.

مارینا بی سندز سنگاپور

مارینا بی سندز دومین برج بلند سنگاپور است اما معروف‌ترین هتل سنگاپور و یکی از محبوب‌ترین‌ها است. این آسمان‌خراش ۲۰۰ متری، چشم‌اندازی شگفت‌انگیز از خلیج سنگاپور و شهرِ همیشه زنده‌‌اش دارد. برج مارینا مجموعه بزرگی شامل چندین مرکز خرید، سینما، سالن همایش و هتل است. شگفت‌انگیزترین بخش این هتل پنج ستاره و لوکس اسکای پارک (Sky Park) و استخر روباز آن است. در بالاترین نقطه این برج بلند استخر روباز هیجان‌انگیزی است که تجربه بی‌نظیری از شنا در فضای روباز را در آن خواهید داشت، با نگاهی به آسمان آبی.

برج جین مائو شانگهای

شانگهای شهر آسمان‌خراش‌ها و شب‌های زنده است. برج جین مائو در قلب شانگهای و کنار رود بوند قرار گرفته و یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های شانگهای است. جین مائو که تا ارتفاع ۴۲۱ متری در آسمان بالا رفته تا یکی از بلندترین ساختمان‌های چین است. هتل گرند حیات از طبقه ۵۳ این برج شروع می‌شود تا طبقه ۸۸. یکی از بهترین منظره‌های بخش قدیم و جدید شهر شانگهای که در دو طرف رودخانه گسترده شده را از برج جین مائو می‌توانید ببینید. برای هیجان و آدرنالین زیاد Sky Walk را امتحان کنید. در طبقه ۸۸ و در ارتفاع حدود ۴۰۰ متری بر لبه باریک قدم بزنید و شهر را زیر پایتان حس کنید.

هتل پارک این ردیسون بلو برلین

بلندترین ساختمان مسکونی برلین هتل پارک این ردیسون بلو((Park Inn Radisson Berlin است. این برج ۱۲۵ متر ارتفاع دارد و دقیقا در قلب برلین قرار گرفته است. هتل پنج ستاره پارک این ۳۷ طبقه دارد و نمای زیبایی از تمام شهر زیبای برلین را دارید. ویژگی اصلی این هتل بر خلاف باقی برج‌ها، فضای داخلی آن است که با اصول معماری قدیمی آلمانی و به همان سبک دکوراسیون خاص آن دوره است. تراس روی پشت بام هتل که بالاترین نقطه آن است، صندلی‌های آفتابگیری دارد که برای روزهای آفتابی این شهر زیبا از بهترین جاهاست.

امپایر استیت نیویورک

امپایر استیت برای خیلی‌هایمان آشناست. یکی از بلندترین برج‌های نیویورک که ۸۵ سال عمر دارد. یکی از جالب‌ترین نکته‌ها در مورد این برج ۳۸۱ متری این است که در سال ۱۹۳۱ وقتی هنوز هیچ برج یا آسمان‌خراش دیگری در دنیا نبود ساخته شده و تا حدود ۴۰ سال بلندترین برج نیویورک بود. امپایر استیت برای گردشگرانی که به نیویورک سفر می‌کنند خیلی جالب هست و یکی از جاهایی است که همه حتما با آن عکس می‌گیرند. به خصوص این روزها که بازار سلفی گرفتن با این ساختمان قدیمی و جذاب بسیار داغ است. طبقه ۸۶ این برج بلند مخصوص چشم‌انداز پانوراما است و نمای ۳۶۰ درجه از شهر بزرگ نیویورک و منطقه تجاری و شلوغ منهتن را پیش چشم می‌گذارد. تا به حال بیش‌تر از صد میلیون نفر از این طبقه دیدن کرده‌اند.

برج‌های پتروناس کوالالامپور

پتروناس برج‌های دوقلوی کوالالامپور هستند که برای ایرانی‌ها چندان ناآشنا نیستند. این برج‌های دوقلو که بلندترین دوقلوهای همسان دنیا هستند ۴۵۲ متر ارتفاعشان است و ۲۰ سال عمر دارند. این آسمان‌خراش‌های مدرن نماد کوالالامپور هستند و هر روز توریست‌های زیادی ازشان بازدید می‌کنند. جذاب‌ترین بخش این برج دوقلو پلی است که دو ساختمان را به هم وصل می‌کند و در طبقه‌های ۴۱ و ۴۲ قرار دارد. طول این پل ۵۸ متر است و در ارتفاع ۱۷۰ متری قرار دارد. برای گذشتن از این پل باید بلیط بگیرید و روزی هزار نفر بیشتر نمی‌توانند از آن بگذرند.

برج کارلتون ژوهانسبورگ

کارلتون بلندترین آسمان‌خراش آفریقای جنوبی و حتی کل قاره آفریقا است. این برج ۷۵ طبقه ۲۲۳ مترارتفاع دارد. این آسمان‌خراش مدرن یک ساختمان تجاری و مرکز خرید بسیار بزرگ است. برج کارلتون یکی از جاذبه‌های توریستی شهر ژوهانسبورگ است و حتما باید در لیست دیدنی‌های ژوهانسبورگ بگذاریدش. از بالاترین طبقه برج کارلتون که به بام آفریقا مشهور است، نمای ۳۶۰ درجه بسیار زیبایی از ژوهانسبورگ شهر طلا دارید. به خصوص این نما را در شب از دست ندهید.