این روزها، سفر کردن هم جزو بایدهای زندگی آدم‌هاست. تجربه کشف چیزهای جدید در جاهای مختلف دنیا، یا دوباره دیدن جاهایی که چندین بار به آن‌ها سر زده‌ایم، قسمتی از خوشی‌های زندگی همه ماست. هر سال، شهرها و گوشه‌های جدیدی از دنیا پرطرفدار می‌شوند و هر کدامشان پر از جذابیت برای مسافرانشان هستند. بعضی‌ از آن‌ها، شهر داستان‌های افسانه‌ای، تاریخی و عاشقانه هستند، خیلی‌هایشان طبیعت زیبایی دارند، یک‌سری‌شان جان می‌دهند برای خرید و سرگرمی و بعضی شهرها هم برای موقعیت‌های کاری و تجاری پرطرفدارند. لیست توریستی‌ترین شهرهای دنیا، هر سال عوض می‌شود؛ گاهی اسم جدیدی اضافه می‌شود و گاهی هم چند اسم تکراری که فقط جایگاهشان تغییر می‌کند. اهل سفر کردن باشید یا نه، حتما برایتان جالب است بدانید مردم دنیا از چه چیزهایی در سفر خوششان می‌آید و کجاها را برای سفر انتخاب می‌کنند.

 

بانکوک، شهر رنگ‌ها و مزه‌ها

بانکوک، اولین شهر آسیایی‌ست که در لیست شهرهای پرتوریست دنیا در سال ۲۰۱۶ قرار دارد. این پایتخت بزرگ و رنگارنگ آسیایی، در این سال بیشتر از هر شهر دیگری، آدم‌ها را از سراسر دنیا به سمت خودش کشانده است. در سال گذشته میلادی، بیشتر از ۲۱ میلیون نفر به بانکوک سفر کرده‌اند و جاهای مختلفش را دیده‌اند. دیدنی‌های تاریخی و سرگرمی‌های مدرن، مثل معبدهای قدیمی، شهربازی و باغ وحش بزرگ و مرکز خریدهای جورواجور، در کنار آب و هوای همیشه گرمش، باعث می‌شود که آدم‌های زیادی بانکوک و شهرهای دیگر تایلند را به عنوان مقصدی برای سفر در تمام سال انتخاب کنند. بانکوک برای سفر در تعطیلات نوروز هم انتخاب خوب و مناسبی است.

لندن، شهر کلاسیک‌های مدرن

لندن خیلی وقت‌ها انتخاب اول مسافران است؛ چه برای گشت‌وگذار، چه سفرهای کاری. در سال ۲۰۱۶، حدود ۲۰ میلیون نفر به لندن سفر کرده‌اند و مثل هر سال، اسمش را در لیست توریستی‌ترین شهرهای دنیا گذاشته‌اند. لندن، بزرگترین پایتخت اروپایی است که با حومه‌های مختلفش، حدود ۱۴ میلیون نفر جمعیت دارد. طرفدار هر چه که باشید، لندن پرهیاهو، با فرهنگ‌های مختلفش، چیز جدیدی برای شما دارد؛ می‌توانید وقتتان را در موزه‌های بی‌پایان آن بگذرانید، یکی از کنسرت‌های متنوعش را انتخاب کنید و اگر اهل مد و خرید هستید، به‌روزترین مد برندها را در لندن ببینید و بخرید. دیدنی‌های تاریخی و آثار باستانی این شهر و حومه‌اش هم کم نیست.

پاریس، شهری برای رومانتیک‌ها

به پاریس لقب‌های زیادی داده‌اند؛ شهر عشاق، جشن بیکران، شهر روشنایی‌ها و… . این شهر زیبا و دلربا، همیشه رویای سفر خیلی از مردم دنیا بوده و هست، طوری که در سال ۲۰۱۶، بیشتر از ۱۸ میلیون نفر توریست، از هر جای جهان که فکرش را بکنید، برای دیدن زیبایی‌های پاریس به این شهر سفر کرده‌اند. تعجبی هم ندارد که این همه گردشگر، پاریس را برای سفر انتخاب کنند. دیدنی‌های پاریس آنقدر معروف‌اند که اسمشان همیشه سر زبان‌هاست؛ کلیسای چند صد ساله نوتردام، برج ایفل که نماد اصلی شهر است، خیابان رویایی شانزه‌لیزه و فروشگاه‌های لوکسش و مونپارناس، با کافه‌ها و کتابفروشی‌های نقلی‌اش، فقط قسمت کوچکی از همه این دیدنی‌هاست؛ پاریس آنقدر بزرگ و تماشایی هست که یک هفته تمام، شما را غرق خودش کند.

دبی، شهری با برج‌‌های بلند

دبی، چند سالی هست که در لیست ده شهر پرتوریست دنیا جا خوش کرده، اما سال گذشته جایگاهش در لیست خیلی بالا آمده و حتی از نیویورک هم جلوتر افتاده. در سال ۲۰۱۶، این شهر بندری، ۱۵ میلیون مسافر داشته که حداقل یک شب را در آن گذرانده‌اند. درست است که به خاطر خط هوایی محبوب و شلوغ امارات، آدم‌های زیادی گذرشان به دبی می‌افتد، اما محبوبیت خود شهر هم هر روز دارد بیشتر و بیشتر می‌شود. می‌گویند دبی این ویژگی را دارد که هر سال سورپرایز تازه‌ای برای مسافرانش دارد؛ یک دیدنی، یک برج، یک کانال آبی، یک جشنواره، … . در این شهر که یک جایی از آن در دست ساخت‌وساز و اضافه کردن چیزهای جدید است، همیشه اتفاقات و خبرهای هیجان‌انگیزی برای توریست‌ها در راه است. هر سال می‌توانید سفر دوباره‌ای به این شهر داشته باشید و هیجان‌های جدیدی را تجربه کنید.

نیویورک، شهر آسمان‌خراش‌ها

نیویورک، همیشه یکی از شلوغ‌ترین و پرتوریست‌ترین شهرهاست. در سال میلادی گذشته، تقریبا ۱۳ میلیون نفر گردشگر از همه‌جای دنیا به این شهر بزرگ سفر کردند و نیویورک را در لیست توریستی‌ترین شهرهای دنیا در سال ۲۰۱۶ گذاشته‌اند. برای سفر به نیویورک دلایل زیادی وجود دارد؛ طرفداران مد، سینما، موسیقی، هنر، علم، تجارت و خیلی چیزهای دیگر، هر سال این شهر را برای گشت‌وگذار انتخاب می‌کنند و هرکدامشان دیدنی‌ها و سرگرمی‌های زیادی در این شهر شلوغ پیدا می‌کنند؛ از موزه متروپولیتن تا مجسمه آزادی، از میدان تایمز تا برج‌های محله منهتن و البته شبزنده‌داری و تفریحات شبانه نیویورک که خودش دنیای دیگری است و تقریبا به‌اندازه روزها زنده و خوشحال است. برای خیلی‌ها هم، نیویورک مقصد سفر کاری‌ است و برای شرکت در کنفرانس و سیمنار به این شهر بزرگ می‌روند.

سنگاپور، شهری نو و تازه

سنگاپور یکی از جدیدترین شهرهای دنیاست. ۲۰۰ سال پیش، شهری به این نام وجود نداشت و تازه شروع به ساختن چیزی در این نقطه از زمین کرده بودند و حالا، همین زمین خالی، شهری‌ست پر از برج‌های سر به فلک کشیده، مرکز خریدهای لوکس و سرگرمی‌های زیاد. در سال ۲۰۱۶ بیشتر از ۱۲ میلیون نفر، سنگاپور را به عنوان مقصد گردش خودشان انتخاب کرده‌اند و اسمش را در لیست شهرهای پر توریست دنیا گذاشته‌اند. سنگاپور، شهر تمیز و مدرنی است که همه چیزش را با نظم و ترتیب و از روی حساب و کتاب ساخته‌اند. هتل‌های بزرگ، خیابان‌های وسیع و تمیز و رستوران‌های بین‌المللی با غذاهای متنوع، این شهر را برای پذیرایی از گردشگران تمام دنیا آماده کرده است.

کوالالامپور، شهر مردمان آرام

کوالالامپور، از یک شهرستان کوچک مالایی در ۱۵۰ سال قبل، تبدیل به پایتخت بزرگ مالزی، با ۷ میلیون جمعیت شده. سال ۲۰۱۶، حدود ۱۲ میلیون نفر، کوالالامپور را برای گشتن و تفریح انتخاب کرده‌اند. کوالالامپور مردمانی دارد که از نژادهای مختلف، در کنار هم زندگی می‌کنند و ویژگی مشترک همه‌شان این است که آرامند و همیشه لبخند می‌زنند. کوالالامپور، چیزهای زیادی برای سرگرم کردنتان دارد. بعضی از ارزان‌ترین هتل‌های پنج ستاره دنیا در این شهر قرار دارند، خرید و غذا در آن ارزان است و به‌خاطر طبیعت زیبا و پارک‌ها و تفریح‌های دیگر، این شهر یکی از بهترین مقصدهای سفر خانوادگی شده به‌خصوص برای سفر با بچه‌ها.

استانبول، شهری میان شرق‌ها و غرب‌ها

استانبول، شهر افسانه‌ها، پلی‌ست بین شرق و غرب که از هر طرف، نشانه‌هایی را برای خودش برداشته. با این که در سال گذشته، استانبول اتفاقات ناگواری را تجربه کرد، اما باز هم آدم‌های زیادی از همه‌جای دنیا برای دیدن و گشتن به آن سفر کردند. این شهر مهربان و دوست‌داشتنی، سال ۲۰۱۶، با میزبانی حدود ۱۲ میلیون نفر گردشگر، جزو توریستی‌ترین شهرهای دنیا شده. ساختمان‌های قدیمی زیادی از دل تاریخ در این شهر زندگی می‌کند که نشان می‌دهد استانبول، شهری‌ست که عمر و قدمت زیادی دارد. در کنار همه آن مسجدها و بازارهای قدیمی، مرکز خریدهای شیک و کافه‌های بسیار زیادی هم هستند که استانبول را از یک شهر قدیمی اسلامی، به شهری مدرن و اروپایی نزدیک می‌کنند. با این‌که ممکن است خیلی‌هایمان یک بار به استانبول سفر کرده باشیم، اما چیزی در این شهر هست که باز هم آدم را به سمت خودش می‌کشاند.

توکیو، شهر همواره‌ی تکنولوژی و سنت

ژاپن، برای بیشتر ما ایرانی‌ها نشانه پیشرفتگی و آخرین تکنولوژی‌هاست. این ویژگی ژاپن در توکیو، پایتخت بزرگش، بیشتر از هر جای دیگری دیده می‌شود. پارسال حدود ۱۱.۵ میلیون نفر به توکیو سفر کرده‌اند و اسمش را جزو شهرهای پرتوریست دنیا در سال ۲۰۱۶ قرار داده‌اند. توکیو بزرگترین و پرجمعیت‌ترین پایتخت دنیاست. این شهر که حومه‌اش از خودش بزرگتر و شلوغ‌تر است، تقریبا ۳۷ میلیون جمعیت دارد. توکیو، یکی از ثروتمندترین شهرهای دنیا هم هست. در کنار جدیدترین تکنولوژی‌های روز و برج‌های بلند و متراکم، نشانه‌های زیادی از ژاپن قدیم و فرهنگ و تمدنش را هم می‌توان در این شهر دید. توکیو با همه پیچیدگی‌هایش، پر از دلایل سفر است.

سئول، شهری در آسیای دور

سئول، برای ما شهر ناشناخته‌هاست. این پایتخت بزرگ کره جنوبی که با حاشیه‌هایش، بیشتر از ۲۶ میلیون نفر جمعیت دارد، گردشگرهای زیادی را از همه دنیا به خودش جذب می‌کند. سال ۲۰۱۶، حدود ۱۰ میلیون نفر سئول را برای سفر و دیدن انتخاب کرده‌اند. سئول به‌خاطر پیشرفت‌های تکنولوژیک، در زمینه لوازم الکترونیک و دیجیتال، برای همه معروف است. اما این شهر، دیدنی‌ها و سرگرمی‌های زیادی دارد؛ طبیعت سبز و زیبا، غذاهای کنار خیابان، کلاب‌های مخصوص جوانان و فرهنگ سنتی و قدیمی مردم که در تمام شهر جریان دارد، هر کسی را چندین روز سرگرم می‌کند.