انتخاب مقصد برای سفرهای خانوادگی کار سختی نیست، اگر بدانیم که کجای دنیا به همراه بچه‌ها بیشتر خوش می‌گذرد. وقتی بچه‌ها در سفر خوشحال باشند، نیمی از رضایت شما هم از سفر تامین خواهد شد. سفر با کودکان، یک جور ماجراجویی دسته جمعی است. برای اینکه آماده این ماجراجویی باشیم، باید مقصدمان را بشناسیم و درست انتخابش کنیم. اگر بدانیم در کدام منطقه و کدام دیدنی برای همه اعضای خانواده خوشگذرانی و سرگرمی هست، همه در سفر خوشحال خواهند بود. برای سفر با بچه‌ها شهرهایی در دنیا هستند که بهترین مقصدند.

دبی با بچه‌ها

دبی برخلاف ظاهرش با این همه برج و مرکزخرید بزرگ، می‌تواند بهترین جای دنیا برای بچه‌ها و خانواده‌ها باشد.

وایلد وادی
وایلد وادی درست کنار برج العرب و هتل جمیراست و یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین پارک‌های آبی دبی است. اینجا همه‌ جور تفریحی برای هر کسی با هر سنی پیدا می‌شود؛ از ترن‌های هوایی بلند و پر پیچ و خم و سرسره‌های آبی گرفته تا موج‌سواری و استخرهای بزرگ موج و یک آبشار برای سقوط آزاد در آب. یک پارک آبی برای بچه‌های کوچکتر هم دارد.

کریک پارک
این پارک یکی از محبوب‌ترین مکان‌های دبی برای خانواده‌‌هاست. منظره زیبای رو به دریاچه‌اش، به تنهایی برای یک پیک‌نیک خانوادگی کافی است. برای بچه‌ها یک زمین بازی بزرگ اینجا هست و شهر بچه‌ها که اولین مرکز آموزشی تفریحی در امارات است. از کودک دو ساله گرفته تا نوجوان ۱۵ ساله می‌توانند کل وقت یک روزشان را در این مرکز بگذرانند و غیر از تفریح کلی چیز یاد بگیرند. دلفیناریوم هم در چندقدمی شهر بچه‌ها در همین پارک قرار دارد؛ می‌توانید دلفین‌ها و شیرین‌کاری‌هایشان را ببینید و حتی زیر آب با دلفین‌ها شنا کنید. تله‌کابین هیجان‌انگیزترین قسمت پارک است، البته برای کسانی است که ارتفاع دوست دارند.

سافاری بیابان
اگر بیابان‌گردی و سرعت را دوست داشته باشید، گشت و گذار در بیابان‌های دبی می‌تواند یک روز پر از هیجان برای شما و بچه‌ها باشد. فکرش را هم نمی‌توانید بکنید که چقدر اتفاق خوب می‌تواند در بیابان منتظر شما باشد. از هیجانِ سرعت و ماشین‌سواری که بگذریم، می‌توانید روی بلندترین تپه‌ها بروید و با یک تخته اسکی، سر خوردن روی شن‌های روان را با بچه‌ها تجربه کنید. از منظره‌ها و مزرعه شترها عکاسی کنید، چادر بزنید، آتش روشن کنید، روی شن‌ها بنشینید و غروب آفتاب را تماشا کنید.

استانبول با بچه‌ها

استانبول به غیر از موزه و مسجد، جاهای دیدنی و تفریحی زیادی هم برای خانواده‌‌هایی که به همراه کودکشان سفر می‌کنند، دارد. ترک‌ها خیلی بچه‌ها را دوست دارند و طبعا در چنین جایی به بچه‌ها بد نمی‌گذرد.

ویالند
اینجا دیزنی‌لند استانبول است. کلی دنیای عجیب و غریب دارد تا هر کسی هر جوری دلش می‌خواهد خوش بگذراند. دنیای بازی، دنیای افسانه‌ها و دنیای ماجراجویی سه بخش اصلی ویالند اند و بیشتر از ۵۰ واحد مختلف برای تفریح و سرگرمی در این مرکز هست. طبعا بچه‌ها باید دنیای بازی را خیلی دوست داشته باشند. برای بزرگترها یک سرگرمی دیگر هم اینجا هست؛ یک خیابان با ۲۵۰ تا فروشگاه و بوتیک تا هر چه می‌خواهید ازشان بخرید. یک سینمای ۵ بعدی و رستوران هم دارد تا چیزی برای یک روز خوشگذرانی، کم نداشته باشد.

پارک مینیاتورک
مینیاتورک یک طراحی کوچک و شبیه یک ماکت از ترکیه است که آثار تاریخی و فرهنگی و معماری عثمانی را در قالب کوچک نشان می‌دهد. این پارک بزرگترین پارک مینیاتوری دنیاست. این ماکت‌ها یک بیست و پنجم اندازه واقعی ساخته شده‌اند. اینجا به خصوص برای بچه‌ها خیلی جالب است. یک زمین بازی خوب هم دارد که می‌تواند ساعت‌ها سرشان را گرم کند.

بسفر
خیلی‌ها از قایق‌سواری لذت می‌برند. اگر به سفر خانوادگی می‌روید، بسفر باید در اولویت دیدنی‌هایتان باشد. می‌توانید سوار قایق شوید، یک سر تا بخش آسیایی بروید یا یک غروب روز تابستانی، یک سفر تا خود دریای سیاه بروید و نیمه‌های شب برگردید.

آنتالیا برای بچه‌ها

آنتالیا تنها برای ساحل و دریاهایش، می‌تواند بهترین مقصد برای خیلی از خانواده‌ها باشد. اما اگر غیر از دریا دنبال جای دیگری برای خوشگذرانی می‌گردید، گزینه‌هایتان برای انتخاب کم نیست.

آکوالند
آکوالند یکی از مهم‌ترین پارک‌‌های آبی ترکیه است که در ساحل کنیالتی قرار دارد. از سرسره‌های آبی و استخر موج گرفته تا یک دلفین‌لند که کلی موجود مهربان دارد که برایتان بامزه‌بازی در می‌آورند. پارک‌های آبی چه برای بچه‌‌ها و چه بزرگترها، همیشه یک گزینه خوب برای تفریحات سفرند.

مینی سیتی
این موزه فقط یک جای تفریحی و آموزشی برای بچه‌ها نیست؛ بزرگترها هم می‌‌توانند کلی چیز در این موزه یاد بگیرند. یک مدل کوچک از قصرها، مسجدها و عجایب طبیعی ترکیه که با دست ساخته شده که در واقع یک ماکت خلاصه از ترکیه واقعی است.

جیپ سافاری
یک روزتان را می‌توانید کمی متفاوت بگذرانید؛ سوار جیپ شوید و اطراف کوه زیبای تورس را بگردید. اطراف این کوه پر از جنگل و آبشار و روستاهای قدیمی است. فراموش نکنید دوربیتان را بردارید. می‌توانید از این همه آرامش، دور از شلوغی شهر لذت ببرید و منظره‌های بکر و زیبای آنتالیا را در چند ساعت کشف کنید. بچه‌ها عاشق هیجان و اتفاقات غیرقابل‌پیش‌بینی‌اند.

پوکت با بچه‌ها

پوکت تنها یک جزیره با سواحل بکر نیست. طبیعت بی‌نظیر، آب و هوای خوب در کنار این همه ساحل تمیز آن را به یک مقصد فوق‌العاده برای یک سفر خانوادگی تبدیل کرده.

پارک آبی اسپلش
یک پارک آبی که کنار جنگل پوکت قرار دارد و منظره زیبای ساحل «Mai Khao» از آنجا پیداست. اینجا برای همه سرگرمی پیدا می‌شود؛ برای کودکان یک استخر، برای بچه‌های بزرگتر هم هیجان و سرسره و سرعت. استخر موج و تونل‌سرسره و کلی وسایل بازی دارد که هر کسی با هر سن و سلیقه‌ای را خوشحال و راضی نگه می‌دارد.

سفر با فیل
یک روز را می‌توانید به کشف طبیعت پوکت روی تپه‌های پوشیده از درختش بروید و با یک فیل همسفر شوید. فیل‌ها موجودات مهربان و آرامی‌اند و بچه‌ها حتما دوستشان خواهند داشت. شما را به فیل‌های آموزش‌دیده می‌سپارند تا‌ از بین جنگل‌های پر از درخت شما را به منظره‌های بکر و زیبای پوکت برساند. مطمئنا بچه‌ها هم از اینجور گردش‌های غیرمعمول و جدید استقبال می‌کنند.

ویک پارک انتم
ورز‌ش‌های آبی معمولا برای همه هیجان‌انگیز و دور از دسترس‌اند. این پارک بزرگترین پارک آسیا در نوع خودش است و وسط یک منطقه سرسبز روستایی و خوش آب و هوا قرار گرفته. «ویک‌بوردینگ» ترکیبی از موج‌سواری، اسکی روی آب و اسنوبرد و بسیار هیجان‌انگیز است. نگران نباشید چون حتی برای غیرحرفه‌ای‌ها هم آموزش و سطح پایین‌تر دارند و مربی آموزش، مدام همراه شما خواهد بود.

پاریس برای بچه‌ها

معمولا پاریس را برای کافه‌ها و خیابان‌‌هایش میشناسند. پاریس، همان‌قدری که برای شما دوست‌داشتنی است، برای بچه‌ها هم یک شهر جادویی است. غیر از ایفل و طاق پیروزی که برای هر کسی در هر سنی هیجانانگیزترین دیدنی‌های پاریساند، اتفاقات خوب دیگری هم به‌ویژه برای بچه‌ها در جریان است.

باغ لوگزامبورگ
دومین پارک عمومی بزرگ پاریس است. گوشه جنوب غربی این پارک پر از تاب و سرسره و وسیله بازی برای بچه‌هاست. این پارک پر از دکه‌های بستنی‌فروشی است و هر جای پارک هم که باشد، برای بچه‌ها نمایش عروسکی اجرا می‌کنند. معمولا بچه‌ها اسب‌سواری‌ در این پارک را خیلی دوست دارند.

دیزنی‌لند
دیزنی‌لند پاریس کم از نسخه‌های آمریکایی‌اش ندارد. اینجا کلی اتفاقات عجیب و غریب و شگفت‌انگیز برای تجربه کردن هست. بچه‌ها می‌توانند شخصیت‌های کارتونی موردعلاقه‌شان را اینجا ببینید. دو پارک بزرگ با قسمت‌های مختلف دارد؛ بین این همه سرزمین جورواجور، مطمئنا هر کسی یک چیزی برای کشف کردن پیدا می‌کند. پاییز، اینجا برای مراسم هالووین و کریسمس جادوی‌یتر از این هم می‌شود.

پارک تویلری
پارک تویلری نزدیک لوور قرار دارد. قایق‌های بادبانی مینیاتوری و مجسمه‌ها و چرخ و فلک‌های قدیمی و کلی اسباب بازی در این باغ هست که می‌تواند ساعت‌ها بچه‌ها را سرگرم کنند.

رم همراه بچه‌ها

رم شهر بستنی‌های خوشمزه و رنگارنگ است و همین کافیست تا این شهر برای بچه‌ها دوست‌داشتنی‌ترین جای دنیا باشد. اما دلیل برای دوست داشتن رم کم نیست.

پارک لونا
یک پارک تفریحی که کلی دستگاه و وسیله بازی دارد و برای یک گشت و گذار خانوادگی مناسب است. یک رصدخانه و موزه هم در این پارک هست. برای کامل کردن این خوشگذرانی، حتما بستنی‌ ایتالیایی بخورید.

باغ وحش بیوپارکو
باغ وحش‌ همیشه برای بچه‌ها یک جای اسرار آمیز است. دیدن موجودات مختلف و زندگی‌شان حتی برای خیلی از بزرگترها هم جالب است. یک دریاچه هم در این پارک هست که می‌توانید کنارش بنشینید و پرندههایش را تماشا کنید.

ایدرومانیا
یک پارک آبی بزرگ در رم است که پرسرعت‌ترین سرسره آبی در ایتالیا را دارد. اینجا حتما هم به بچه‌ها و هم به بزرگترهایی که عاشق هیجان‌اند، کلی خوش می‌گذرد چون همه‌جور وسیله بازی و تفریحات آبی برای هر سنی اینجا هست. هر جایی در رم باشید، یک جای کوچک برای بستنی‌خوردن پیدا می‌شود؛ وسط این همه بازی و هیجان، فرصت خوردن بهترین بستنی‌های دنیا را هم به خودتان بدهید.

بارسلونا با بچه‌ها

ترکیب پارک‌های زیبا ، هوای آفتابی، ساحل‌ و دیدنی‌های هنری و فرهنگی، بارسلونا را یک مقصد محبوب برای سفرهای خانوادگی کرده.

فواره‌های جادویی
این فواره‌ها نمایشی ترکیبی از موسیقی، رنگ، صدا و شکل است که دیدنش را در شب، به خصوص شب‌های تابستان، نباید از دست داد. مردم شب‌ها اینجا جمع می‌شوند تا هر پانزده دقیقه یک بار نمایش متفاوت و زیبایی از آب‌ها را ببینید. فواره‌ها شکل‌های مختلفی می‌گیرند و با بازی سایه‌ و رنگ و موسیقی نمایش بی‌نظیری ترتیب می‌دهند.

پارک تیبیدابو
پارک تیبیدابو قطعا یکی از آن جاهایی است که نه فقط برای بچه‌ها بلکه برای بزرگترها هم خوشایند است. این تپه، تاریخ سال‌های زیادی از شهر را در خودش دارد و منظره خیلی خوبی از بارسلونا از آن بالا پیداست. غیر از دستگاه‌های بازی، بخش‌های مختلفی برای بازی بچه‌ها اینجا هست که به صورت موضوعی تقسیم‌بندی شده. هر کسی می‌تواند به بازی مورد علاقه‌اش مشغول شود؛ می‌تواند سرگرم بازی دزد دریایی شود یا در قصر بزرگش فرمانروایی کند.

قصر مونجوئیک
اولین تفریحتان در این قصر احتمالا تله‌کابین و تماشای بارسلونا از آن بالا خواهد بود. بعد از گردش در آسمان بارسلونا، می‌توانید سری هم به توی قصر بزنید؛ گشت و گذار و کشف قسمت‌های مختلف این قصر برای بچه‌ها خیلی جالب است. بیرون قصر، یک کافه‌تریا هست که غذاهای خوشمزه و داغ سرو می‌کند. عصرهای تابستانی هم یک سینما در فضای آزاد به پا می‌شود. درست زیر پل متحرکی که وروردی قصر و یکی از شگفتی‌های این قصر است، یک زمین بازی با سرسره‌های خیلی بزرگ ساخته شده؛ این سرسره‌ها آن‌قدر بزرگند که بچه‌ها می‌توانند از آن بالا، چشم‌انداز دیگری از بارسلونا را ببینند.

میلان برای بچه‌ها

میلان شهر غذاهای لذیذ و رنگارنگ ایتالیایی است. اما نگران نباشید برای سرگرم کردن فرزندتان هم گزینه‌های زیادی به شما می‌دهد. پارک‌های میلان برای خوشگذرانیهای خانوادگی کم نیستند.

پارک گاردالند
پارک گاردالند در حاشیه دریاچه گاردا قرار گرفته و یکی از ده پارک موضوعی برتر اروپاست. اینجا اسباب‌بازی‌ها و رولرکوسترهای هیجان‌انگیزی دارد. سرگرمی‌های دیگری هم غیر از این‌ها در پارک پیدا می‌شود؛ می‌توانید یک نمایش ببینید یا به دیدن موجودات آکواریوم دریایی پارک بروید.

پارک آبی گاردالند
این پارک آبی در فضای باز ساخته شده و برای بچه‌ها در هر سنی مناسب است. گزینه‌های زیادی برای تفریحات آبی‌ اینجا هست؛ سرسره، قایق بادی و استخرهای جورواجور. یک زمین بازی هم دارد. مطمئنا بزرگترها هم در چنین جایی حوصله‌شان سر نخواهد رفت.

ایدروپارک فیلا
یک پارک آبی بزرگی است که بین محلی‌ها به «ساحل میلان» معروف است. این پارک فقط برای اتفاق‌های ورزشی نیست؛ رویدادهای فرهنگی، نمایشی و موسیقی هم اینجا به پا می‌شود. غیر از کنسرت و تفریحات آبی، مردم برای اسکیت، دویدن و صخره‌نوردی هم اینجا می‌آیند. اینجا همیشه شلوغ و پر از زندگی است. بد نیست یک روز عصرتان را با بچه‌ها در این پارک بگذرانید.

مادرید با بچه‌ها

مادرید با روزهای آفتابی، خیابان‌های شاد و پارک‌‌های تمام‌نشدنی‌اش شهری دوست‌داشتنی برای پدر و مادرها و بچه‌ها است.

پارک رتیرو
پارک رتیرو یک دریاچه مصنوعی دارد؛ یک قایق اجاره کنید و بچه‌ها را به یک گردش آبی ببرید. هر روز اینجا برنامه نمایش‌های عروسکی به پا می‌کنند. یک زمین بازی خیلی بزرگ و مفصل دارد با کلی وسیلههای بازی جورواجور که حتی بچه‌های بزرگتر را هم سرگرم می‌کند. موزه «پرادو» هم نزدیک همین پارک است که نقاشی‌هایی از آرتیست‌های اسپانیایی دارد. در «پسئو دل پرادو» در همین حوالی، چند چشمه زیبا با تاریخ و قصه خاص خودشان هست که بد نیست سری هم به آن‌ها بزنید.

تلِفریکو
یک مسیر با تله‌کابین که از «پسئو دل پینتور روزالس» تا «کاسا دِ کامپو »، زیبایی‌های مادرید را زیر پایتان می‌گذارد. از آن بالا می‌توانید خلاصه‌ای از شهر را در چند دقیقه ببینید؛ پارک «اُئسته» و رودخانه «مانزانارس»، معبد مصری، کاخ سلطنتی، کلیسای جامع تا خود کاسا دِ کامپو و دریاچه و پارکش را می‌توانید از آن بالا ببینید و کلی عکاسی کنید.

پارک تفریحی مادرید
اصلی‌ترین پارک تفریحی مادرید که در بزرگترین منطقه سرسبز شهر در کاسا دِ کامپو قرار گرفته. تفریحات جورواجور این پارک برای بچه‌ها تمام‌نشدنی است آن‌قدر که می‌توانید یک روز کامل را در این پارک وقت بگذرانید. بزرگ‌ترین ترن‌های هوایی و سواری‌های آبی اینجا هست و انواع نمایش و تئاتر برای بچه‌ها و بزرگترها هم اجرا می‌شود. علاوه بر این یک رستوران و سینمای چهاربعدی هم دارد. قایق‌سواری و سفرهای بالونی به شهرهای اطراف هم امکانات تفریحی دیگر در این پارکاند. بد نیست اگر وقتی از روزتان باقی ماند سری هم به باغ وحش مادرید که همین نزدیکی‌هاست، بزنید. این باغ وحش همه روزهای تابستان و بقیه وقت‌های سال، آخرهفته‌ها باز است.

سنگاپور همراه بچه‌ها

سنگاپور شادترین شهر آسیاست و این شادی را در همه شهر می‌توانید ببینید. تجربه این شادی برای فرزندانتان هم یک اتفاق به‌یادماندنی خواهد شد.

سنتوسا
اینجا قبلا یک جزیره گرمسیری خالی از سکنه بوده که حالا تفریحگاه سنگاپور شده. برای رسیدن به این جزیره لازم نیست مثل همیشه سوار تاکسی شوید و به ترافیک خسته‌کننده شهر نگاه کنید، در عوض سوار یک تله‌کابین می‌شوید و از منظره مسیر لذت خواهید برد. یک آکواریوم از ماهی‌های جورواجور و دلفین‌های صورتی، یک «Fantasy Land» و یک پارک آبی پر از سرسره دارد‌ و یک استودیو برای کسانی که فیلم دوست دارند.

چرخ و فلک سنگاپور
این بزرگترین چرخ و فلک دنیاست؛ در سی دقیقه فراموش‌نشدنی، هوای خوب، منظره زیبایی از شهر و بندرگاه و یک آرامش مطلق را وسط آسمان تجربه خواهید کرد. غیر از خود چرخ و فلک، اینجا کلی امکانات، رستوران و فروشگاه هم دارد.

سافاری شبانه
اینجا در واقع یک باغ وحش است که خیلی معمولی نیست. به جای پیاده گز کردن، شما در یک تراموای کوچک می‌نشینید و از یک جنگل پر از درخت و یک دشت هموار که پر از حیوانات شب‌زی‌اند، عبور خواهید کرد. تراموا کنار همه جاذبه‌های این پارک می‌ایستد تا دیدن چیزی را از دست ندهید. حیوانات کمیاب و جالبی در این پارک هستند که مطمئنا خیلی کمتر آن‌ها را دیده‌اید. تازه ممکن است صدای غرش شیرها را هم بشنوید. همه این‌ها طبعا در تاریکی شب خواهد بود چون آب‌ وهوای شرجی روز برای وقت‌گذراندن در این پارک غیرقابل تحمل است.