یخچال های طبیعی، آتش فشان های فعال، آبشارهای قدرتمند، چشمه های آب گرم جوشان و هکتارها چشم انداز طبیعت وحشی دست نخورده ایسلند بهشت علاقه مندان به طبیعت است

ایسلند این کشور جدا افتاده دوردست در همسایگی قطب شمال تعدادی از منحصر به فرد ترین آثار طبیعی جهان را درخود جای داده و شاید به این دلیل است که به سرعت درحال تبدیل شدن به توریستی ترین مقصد اروپاست. یخچال های طبیعی، آتش فشان های فعال، آبشارهای قدرتمند، چشمه های آب گرم جوشان و هکتارها چشم انداز طبیعت وحشی دست نخورده و بکر ایسلند بهشت علاقه مندان به طبیعت است. در اینجا 10 مورد از جاذبه های گردشگری ایسلند را آورده ایم.

آبشار گولفاس
آب و هوای بارانی در ایسلند این کشور را به طور غیر معمولی برای آبشارها مناسب می کند و ایسلند تعداد زیادی آبشار دارد. گولفاس به دلیل زیبایی و دسترسی در این لیست قرار گرفته است. این آبشار بر روی دایره طلایی ( معروف ترین مسیر توریستی در ایسلند) واقع شده است. گولفاس به معنی ریزش طلا است و یکی از معروف ترین جاذبه های توریستی در کشور است. در واقع آبشار گولفاس دو آبشار مجزا است یکی از انها 11 متر به پایین می ریزد و دیگری 21 متر.

پارک ملی تینگولیر
جاذبه دیگر بر روی دایره طلایی پارک ملی تینگو لیر است که به عنوان میراث فرهنگی یونسکو شناخته شده است. این پارک بسیار زیبا است با مایل ها حومه های دست نخورده و دریاچه ای بسیار شفاف که با انواعی از ماهی که هیچ کجای دیگر یافت نمی شوند پر شده اما بیشتر به خاطر مکانی بکرمشهور شده است. این پارک در یک دره واقع شده است. غواصان از وضوح فوق العاده ی دریاچه استفاده می کنند تا ذوب شدن تخته های یخی قاره های اروپا و امریکا را ببینند.

گیسیر
سومین جاذبه بر روی دایره ی طلایی یک چشمه آب گرم است که مکان گیسیر اصلی است (که نام خود را به بقیه گیسیرها نیز داده است). گیسیر بزرگ حالا متاسفانه غیر فعال است اما خوشبختانه دومین گیسیر بزرگ یعنی استرکور هنوز آب داغ را تا بلندی 30 متر هر 10 دقیقه یک بار می پاشد. در طول ماه های زمستان احتمالا اگربخواهید دور آن بایستید تا ریزش آب را ببینید یخ خواهید زد اما خوشبختانه این منطقه ی فعال زمین گرمایی با رنگ های عجیبش به اندازه ی کافی زیبا هست که حواس شما را پرت کند.

چشمه آب گرم آبی رنگ
اگر چه این چشمه یک دام توریستی و ساخته شده دست انسان است ( گود برداری شده است و با سرریز ازایستگاه برق حرارتی اسوارتسنگی پر شده است) اما واقعا هیچ جای در زمین شبیه اینجا نیست. همچنین به دلیل این که یک اسپا گرمایی با مه یکه بر روی آب آبی و شیری و زمینه ای از چشم انداز گدازه های سیاه می چرخد در اینجا وجود دارد این مکان در لیست ما قرار گرفته است که البته زیبایی فوق العاده ای دارد و مسلما جایی است که هرکسی باید یک بار در عمرش آن را ببیند.

 آسکزا
ایسلند به خاطر آتشفشان هایش بسیار معروف است به همین سبب باید حداقل یکی از این آتشفشان ها را در لیست گنجاند. ما آسکزا را انتخاب می کنیم، یک دهانه ی آتشفشان غرق شده در آتشفشان مرکزی که در کوه های دینگژوفول واقع شده است. در اینجا چشم اندازها آنقدر دور و شبیه کره ماه هستند که فضانوردان قبل از این که در سال 1969 در کره ماه فرود بیایند در این مکان آموزش دیدند. وقتی به آنجا رسیدید حتما به سمت خشک دهانه آتشفشان بروید و به آب دریاچه فیروزه ای داغ در زیر آن دست بزنید.

 وست فیوردز
همه ی بازدید کنندگان نمی توانند به مکانی به دوری وست فوردز برسند- یکی از دور افتاده ترین نقاط اروپا- اما آنهایی که می روند پشیمان نمی شوند. فلات های آبی صاف، چشم اندازهای وحشی دست نخورده، کوه های ناهموار تیره و راه های زیبای ساحلی و دسته های بزرگ پنگوئن صحنه های زیبا خلق کرده است. اما انتظار نداشته باشید که آدم های زیادی را در اطراف ببینید این منطقه  جمعیت بسیار کمی دارد و تنها به وسیله ی  یک نوار 7 کیلومتری از زمین به بقیه کشور متصل شده است.

مرداب جوکولسارلون
با وجودی که این مکان با پایتخت به اندازه ی 5 ساعت رانندگی فاصله دارد اما به عنوان یک جاذبه طبیعی زیبای ایسلند شناخته می شود. در واقع یک دریاچه ی یخبندان بزرگ است که در جنوب شرقی ایسلند نزدیک پارک ملی واتناژوکول واقع شده است و به طور منحصر به فردی زیباست. دریاچه بعد از این که یخچال های طبیعی از لبه اقیانوس اطلس سرازیر شدند شکل گرفت و اخیرا آنقدر رشد کرده است که حالا عمیق ترین رودخانه در کشور است. با یک تور قایقی بین توده های یخ بچرخید قبل از آنکه شکسته شوند و به سمت دریا بروند.

لندمن نالوگار
این جا نیز یکی دیگر از مقاصد معروف است و مانند بسیاری از جاذبه های طبیعی ایسلند، زیبایی فرازمینی دارد. این مکان نزدیک آتش فشان هکلا قرار دارد ( در قسمت شرقی زمین های بلند ایسلند) و در آن انتظار مسیرهای پر پیچ و خم کوه نوردی، چشمه های آب گرم، تپه هایی با رنگ های خیره کنند و زمین های گدازه ای گسترده را داشته باشید. با این حال سفرتان را در ماه های زمستان برنامه ریزی نکنید این مکان فقط در زمان تابستان قابل دسترسی است.

پارک ملی اسکافتافل
این پارک با یخچال های طبیعی، علفزارهای سبز باشکوه، آبشارهای جذاب و کوههای بلند مسلما باید در لیست بهترین ها قرار بگیرد. اینجا که در جنوب ایسلند واقع شده است در گذشته بخشی از پارک ملی واتناژوکول بوده است.  این منطقه آرام و دست نخورده بیشتر کوهنوردان و علاقه مندان به حیات وحش را که به دنبال دیدن بسیاری از گونه های پرندگان و روباه های سردسیر هستند به خود جلب می کند.

        

پارک ملی Jökulsárgljúfur
این مورد یک پارک ملی دیگر است که حال بخشی از پارک ملی بزرگتر واتناژوکول شده است. در شمال ایسلند واقع شده و با رودخانه ی Jökulsá á Fjöllum احاطه شده است. مسلما یکی از زیباترین مکان هایی است که باید در ایسلند ببینید و برای کوه های آتشفشانی، چندین آبشار استثنایی مثل دتیفوس ( قدرتمندترین آبشار اروپا)، شکل های سنگی و دره ی Jokulsargljufur که یکی از بزرگترین و تحسین بر انگیز ترین دره های کشور می باشد معروف شده است.