درحالی که به سختی می توان از شلوغی های اروپای غربی فرار کرد، به بسیاری از کشورهای اروپای شرقی به عنوان یک مقصد توریستی معمولا بی توجهی می شود .
مجله ی خبری گردشگری فناوری تهروز : درحالی که به سختی می توان از شلوغی های اروپای غربی فرار کرد، به بسیاری از کشورهای اروپای شرقی به عنوان یک مقصد توریستی معمولا بی توجهی می شود . با این حال اروپای شرقی صحبت های زیادی در عرصه گردشگری دارد و بعضی از زیباترین کشورهای دنیا را در خود جای داده است. از سواحل ماسه ای بلغارستان تا معماری های قرن 18 دوبروونیک در اینجا گزینه هایی از زیباترین کشورهای اروپای شرقی را آورده ایم:

1) جمهوری چک
جمهوری چک در قلب اروپا واقع شده است و مکانی خیره کننده از فرهنگ، تاریخ و اسطوره هاست. این کشور یکی از زیباترین و رمانتیک ترین پایتخت های اروپا را نیز دارد. پراگ مقصدی محبوب برای تعطیلات شهری است.

به علاوه جمهوری چک با قصرها پرشده است، از قصر Hluboka گرفته- اولین قصر گوتیک در جهان (1250) – تا قصر Cesky Sternberk – قصر غیرمتعارفی که به خوبی سالم باقی مانده است.قصر با ابهت Mikulov مثال مناسبی است از معماری قرن 18 و قصر Svihov احساس مشخص رنسانسی دارد. در این کشور می توانید مناطق کوهستانی، روستاهای جذاب، تاریخی متلاطم و یکی از غنی ترین فرهنگ های این قاره را بیابید. جمهوری چک به طور غیرقابل انکاری یکی از زیباترین و شیک ترین کشورهای اروپای شرقی است .

2) کرواسی
کرواسی کشور دوست داشنتی در اروپای جنوب شرقی است. این کشور هزاران سال تاریخ ،ترکیبی از فرهنگها، چشم اندازهای متنوع و خط ساحلی خیره کننده دارد. این کشور 1185 جزیره و یک بخش اصلی دارد که شبیه کشور پریان است و همه اینها این کشور را تبدیل به بهترین مقصد تعطیلات کرده است. اگر می خواهید با این کشور بروید پیشنهاد می کنیم که پارک ملی جزایر بریجانی، دریاچه های زیبای پلیتویز، پارک ملی در لیکا و محل تولد مارکو پولو- جزیره کوکولا را ببینید. مسلما باید از دوبرونیک را با معماری قرن 18 و دریای سقف های قرمز دیدن کنید. که معمولا به عنوان جواهری که در دریای آدریاتیک از قرن 6 تاکنون درحال درخشش است و با دیوارها و طبیعت محافظت می شود شناخته می شود.

اسپلیت ( که دومین شهر بزرگ در کرواسی است) جادویی منحصر به فرد دارد. اینجا مکانی است که می توانید تراس های دنجی را که بر روی ویرانه ها ساخته شده اند ببینید و جایی است که می توانید بین تاریخ و شیک بودن به آرامش برسید در حالی که قهوه تان را در قصر Diocletian می خورید. زاگرب پایتخت کشور کرواسی شهری زیبا و فرهنگی است که با مردمی روشن فکر و خونگرم پرشده است.

3) ترکیه
ترکیه بیش از تعطیلات ارزان قیمت عرضه می کند. این جا کشوری است که پر شده از تاریخ، غذای خوب و فرهنگ غنی است که همه ی اینها در زمینه ای فوق العاده نشان داده شده اند.این کشور که در 2 قاره گسترده شده است، ترکیبی رنگارنگ از فلسفه و سنت است. با 5000 مایل خط ساحلی در طول 3 دریا، این جا اروپا و آسیا را به هم متصل می کند و از هردوی آنها سنت هایشان را قرض گرفته است و با هم ترکیب کرده است.

یکی از زیبا ترین مکانهای ترکیه منطقه کاپادوسیا(بالای دریا) است جایی که تپه هایی با منظره از ماه به نظر شبیه سرزمین عجایب هستند. استانبول شهری تاریخی است و در آنجا غرب و شرق به هم می رسند. این شهر برای مساجد فوق العاده، بازار بزرگ، فرهنگ غنی و معماری خیره کننده اش معروف است.

در چنین کشور متنوعی هرچیزی برای هر کسی وجود دارد، از سواحل زیبا تا مناطق باستان شناسی آناتولیا ، از بودروم که برای تعطیلات معروف و زنده است تا افسوس که زمانی مرکز تجاری دنیای باستان بود. زمانی که در افسوس هستید حتما از باقی مانده های معبد آرتمیس که زمانی یکی از عجایب 7 گانه ی دنیای باستان بوده است دیدن کنید.

4) مونتنگرو
هیچ جای دیگری اینقدر کوچک و البته پر از زیبایی های طبیعی مانند مونتگرو نیست. این کشور مروارید پنهان مدیترانه است. مونتنگرو به 3 منطقه تقسیم می شود- منطقه ساحلی در غرب که ریویرا زیبا را در خود جای داده است، منطقه مرکزی با پارک های فوق العاده و منطقه کوهستانی.
اولین کشور زیست محیطی در دنیا، مونتنگرو دومین دره بزرگ دنیا (تارا)، زیباترین ساحل قاره کهن در 1905- ساحل سالویک و ساحل موزاییک بسیس را در خود جای داده است. همچنین در این کشور بزرگترین منطقه حفاظت شده پرندگان در اروپا و بسیاری نقاط زیبا و منحصر به فرد وجود دارد. اینجا که از زیبایی طبیعی بهره مند شده است در 3 جون 2006 استقلال خود را به دست آورد و تبدیل به یک مقصد مسافرتی بسیار مهم شده است.

5) روسیه
بزرگترین کشور درجهان که مناظر زیبایی را در خود جای داده است. مناطق قابل توجه این کشور کوه های قدیمی و دریاچه ها هستند. روسیه که سرزمین غول پیکرهای ادبیات است کشوری است که بسیاری از هنرمندان در تمامی زمینه های فرهنگی در آن متولد شده اند. روسیه مهمترین کلکسیون های هنری، موزه های فوق العاده، مقبره های با ارزش در تمام این سرزمین گسترده شده اند. همچنین در اینجا بعضی از بهترین مثال های معماری مذهبی دنیا را خواهید دید.
روسیه فرهنگ و معماری فوق العاده دارد که شاید به این دلیل باشد که 11 منطقه جغرافیایی با ساعت خاص خود در دو قاره گسترده شده است- اروپا و آسیا.

6) رومانی
رومانی کشوری است که کوههای کارپاتیان از آن گذشته است و با دریای سیاه هم مرز است. یکی از زیباترین کشورهای اروپای شرقی است و زیباترین بخش رومانی بدون شک مرکز آن است جایی است که ترانسیلوانیا در آن واقع شده است و با کوهها احاطه شده است. همچنین این کشور دراکولا را در خود جای داده است جایی است فوق العاده و به راحتی خواهید دید که چگونه برام استاکر الهام گرفت و مشهورترین خون آشام تمام زمان ها را خلق گرفت.
مکانهای جالب دیگر که می توانید در این کشور دوست داشتنی ببینید، سیبیو است که پایتخت فرهنگی اروپا است،سیقیسوارا – دژی که به خوبی باقی مانده است و برازو که شهر بزرگی است در دانه کوه. بوکوینا جایی است بسیار خاص که زمان در آنجا متوقف شده است. در اینجا می توانید زیباترین صومعه های اروپا را بیابید.

مقاصد کناردریایی در رومانی نیز در چند سال اخیر تغییر کرده اند و شاید بیشتر به دلیل جشن های ساحلی معروفی است که هر تابستان برگزار می شوندو دی جی های معروف در این جا در بین جمعیتی از سرتاسر دنیا می نوازند.

7) اسلوونی
اسلوونی حدود 2 میلیون جمعیت داردو چشم اندازهای زیبای که در آنها کل تپه ها با تاکستان ها پوشانده شده اند و هکتارها زمین نیز با جنگل های باستانی انبوه پوشانده شده است.به دلیل وجود جولیان آلپس در شمال این کشور مقصد زمستانی فوق العاده ای است و همچنین مقصد مناسبی برای تعطیلات اقتصادی و کم خرج نیز هست. ساحل اسلوونی در واقع قطعه ای است از مدیترانه ی دست نخورده که پر است از روستاهای ماهی گیری به سبک ایتالیایی رنگارنگ، درختان زیتون و آب های تمیز و شفاف.

لیوبلینا پایتخت اسلوونی است و بزرگترین شهر این کشور است و همچنان سبک رومانی را درکنار بسیاری سبک های معماری دیگر در اینجا یافت می شود. یونسکو این شهر را در سال 2011 به عنوان پایتخت کتاب دنیا معرفی کرد و در سال 2012 نیز ماریبور به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شد.

بعضی از زیباترین مکان های اسلونی که باید آنها را ببینید: Rogaska Slatina که یک منطقه جادویی است که برای آبهای گرم و محیط آرامش بخش معروف است و Bled یک اقامتگاه کوهستانی شیک. Portoroz محبوب ترین مقصد ساحلی است و غار Postojna یک غار فوق العاده 20 کیلو متری است و یکی از فوق العاده ترین مناطق با زیبایی طبیعی است.

8) استوونی
استوونی مناطق زیبای زیادی دارد و محبوبیت اش به عنوان یک منطقه توریستی در حال افزایش است. تالین (پایتخت) به خصوص برای تعطیلات آخر هفته اش معروف است. این شهر جادوی خاصی با خیابان های دوست داشتنی و ساختمان های زیبا دارد. پایتخت همچنین با برج های دفاعلی 35 متری احاطه شده است و همینطور یک مرکز اجتماعات فوق العاده دارد که معماری قرن 18 را در آن خواهید یافت که تاریخ دانان را حیرت زده کرده است و سازه ای منحصر به فرد است و با پلازا ویچو در فلورانس مقایسه می شود.

ییلاقات استونی نیز برای علاقه مندان به پرندگان بهشت است. و در سال 1999 برای داشت بیشترین تعداد گونه پرنده که در یک روز دیده شده است رکورد زد که 189 نوع بود. با فرهنگی سنتی و معماری جالب استونی کشوری زیبا و یک مقصد مسافرتی فوق العاده است.

9) اکراین
اکراین دومین کشور بزرگ در قاره اروپا است و جایی که برای آغاز مناسب است شهر غربی اکراین یعنی لویو است. این یک شهر فرهنگی است با تاریخی غنی و ترکیبی زیبا از انواع سبک های معماری. با یک مرکز تاریخی تحسین بر انگیز، لویو مقصد توریستی فوق العاده از سرتاسر دنیاست به خصوص علاقه مندان به فرهنگ و تاریخ.

کیو پایتخت و  بزرگترین شهر اکراین جایی است زیبا که با خانه های طلایی فوق العاده روشن شده است و با پارک های شیک و رستوران های فوق العاده پر شده است. بقیه اکراین نیز از منابع طبیعی و چشم اندازهای زیبا غنی شده است مانند کریمیا، کارپاتیانز، دانوب دلتا و اودسا .به خاطر آب و هوای معتدل ، شکل های زمینی متنوع و موقعیت جغرافیایی اش اوکراین مقصد مسافرتی عالی و اقتصادی هم برای زمستان و هم برای تابستان است.

10) بلغارستان
بلغارستان کشوری بود که سالها ناشناس باقی ماند اما در سالهای اخیر، به یک مقصد توریستی محبوب تعریف شده است. بلغارستان با سواحل ماسه ای از دریای سیاه، اقامتگاه های کوهستانی برای اسکی، جنگل های انبوه، معماری فوق العاده، غذای عالی و شب های زنده پر شده است. سوفیا، پایتخت بلغارستان یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپاست و یک مرکز فرهنگی مهم است. معروف ترین مقاصد در این کشور موارد زیر هستند: ساحل سان0 بزرگترین ساحل با 800 هتل در کنار دریای سیاه و وارنا مقصد شاد و سرزنده برای تعطیلات تابستانی. روسه که به وین کوچک نیز شناخته می شودو پامپورو یک اقامتگاه معروف برای اسکی و برانسکو یکی از بهترین مقاصد برای تعطیلات زمستانی.