غذا یکی از مهم‌ترین و لذت‌بخش‌ترین بخش‌های سفر است. خیلی وقت‌ها با دیدن عکسی از یک غذا یا توصیفی که یکی از دوستانمان از غذایی که در سفری خورده است، تشویق می‌شویم که آن جا را ببینیم و غذاهایش را بچشیم. تجربه سفر به هیچ کشور و شهر جدیدی بدون امتحان کردن غذای مخصوص آن جا کامل نمی‌شود. همه‌مان دوست داریم در هر شهر جدید غذاها و رستوران‌های تازه را امتحان کنیم. اما گاهی در سفرهای طولانی دلمان غذا و طعمی آشنا می‌خواهد. غذایی که قبلا خورده‌ایم و از مزه‌اش مطمئنیم. گاهی دلمان در سفر رستوران و غذای ایرانی می‌خواهد.

رستوران ایرانی در پاریس

پاریس به نظر خیلی‌ها قلب اروپا و قلب آشپزی دنیاست. فرانسوی‌ها سبک آشپزی مخصوصی دارند و غذاهای پاریسی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای دنیاست. اما باز هم ممکن است بعد از چند روز گشت‌وگذار در پاریس دلتان بخواهد غذای ایرانی آشنایی بخورید یا مثلا ممکن است ماه عسلتان در پاریس را بخواهید با شام ایرانی کامل کنید. یکی از بهترین انتخاب‌ها برای غذای ایرانی در پاریس رستوران شالیزار است که تنوع خوبی از غذاهای ایرانی و یا کیفیت خوب ارائه می‌کند. رستوران شالیزار در مرکز شهر پاریس و در منطقه مون‌پارناس قرار دارد و در سایت تریپ‌ادوایزر هم رتبه خوبی دارد. دو ایستگاه مترو نزدیک رستوران هست که رفتن به این رستوران را راحت می‌کند.

آدرس رستوران شالیزار: ۱۲۱ Avenue du Maine, ۷۵۰۱۴ Paris

رستوران ایرانی در فرانکفورت

ممکن است برای یکی از نمایشگاه‌های سالانه‌ای که در فرانکفورت برگزار می‌شود به این شهر سفر کرده باشید. معمولا در این سفرها، بعد از خستگی‌ها و شلوغی‌ها و در پایان روزهای کاری آدم دلش یک طعم و بوی آشنا می‌خواهد، بدون هیچ جور ماجراجویی. در فرانکفورت رستوران ایرانی کم نیست. یکی از بهترین این رستوران‌ها، رستوران شاندیز است. این رستوران هم دکور و فضای مناسب و باسلیقه و تنوع خوبی از انوع غذاهای ایرانی دارد و هم تقریبا در مرکز شهر فرانکفورت و به ایستگاه اوبان نزدیک است.
آدرس رستوران شاندیز فرانکفورت: Nordendstr. ۲, ۶۰۳۱۸ Frankfurt am Main

رستوران ایرانی لندن

لندن یکی از قدیمی‌ترین مقصد سفر و اقامت ایرانیان در خارج از ایران است. این شهر بزرگ به دلیل تعداد بالای ایرانی‌های مقیم و سفر زیاد و مرتب ایرانی‌ها به آن، رستوران‌های ایرانی زیادی دارد که با کیفیت، قیمت و موقعیت‌های جغرافیایی مختلفی در سطح شهر پیدا می‌شوند. یکی از بهترین‌های این رستوران‌ها که در مرکز شهر و نزدیک به دیدنی‌های اصلی است، رستوران آپادانا است. رستوران آپادانا پنج ستاره است و غذاهایش کیفیت خوبی دارند. مترو نزدیک به رستوران است؛ سریع و راحت به رستوران می‌رسید.
آدرس رستوران آپادانا: ۳۵۱ Kensington High St, Kensington, London W۸ ۶NW, UK

غذای ایرانی در وین

وین با دیدنی‌های بی‌شمارش تابستان هر سال میزبان خیلی از ایرانی‌هاست. علاوه بر این، ایرانی‌های مقیم این شهر هم کم نیستند و دورهمی و برنامه‌های زیادی دارند. اگر برای یک سفر کاری به وین رفته‌اید یا به دیدار فامیل و بستگان، دور هم جمع شدن در یک رستوران با فضا و دکوراسیون ایرانی و غذای ایرانی خیلی مزه می‌دهد. یکی از قدیمی‌ترین و بهترین رستوران‌های ایرانی در وین، رستوران پارس است. رستوران پارس خیلی در مرکز شهر وین نیست اما به ایستگاه قطار و اتوبوس نزدیک است. فضای رستوران قشنگ و منوی آن متنوع است.
Lerchenfelder Str. ۱۴۸, ۱۰۸۰ Wien, Austria

رستوران ایرانی در شانگهای

شهر شانگهای به خاطر شرایط کاری، مقصد رفت‌وآمد تاجران ایرانی زیادی است. خیلی‌ها به صورت مرتب به این شهر سفر می‌کنند و شانگهای محل کار دومشان به حساب می‌آید. از طرف دیگر غذاهای چینی به ذائقه‌ی خیلی از ایرانی‌ها چندان سازگار نیست و خیلی‌ها نمی‌توانند هر ماه یک هفته غذای چینی بخورند. به همین دلیل رستوران ایرانی یکی از چیزهایی است که در شانگهای خیلی طرفدار دارد. رستوران شیراز در شانگهای یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های ایرانی این شهر است. این رستوران اغلب غذاهای ایرانی محبوب را در منوی خود دارد، گرچه طراحی دکوراسیون داخلی آن ترکیبی از طرح‌های چینی و ایرانی است، اما کیفیت و قیمت غذاهایش خوب است.
آدرس رستوران شیراز: Shop ۸ no, ۳۳۳۸ Hongmei RD, Shanghai

غذای ایرانی در کوالالامپور

کشور مالزی و شهر کوالالامپور مقصد گشت‌وگذار ایرانی‌های زیادی است. دانشجویان ایرانی زیادی هم در این شهر تحصیل می‌کنند. به همین دلیل رستوران‌های زیادی در این شهر غذای ایرانی سرو می‌کنند. تنوع کیفیت و مکان این هتل‌ها زیاد است و امکان این را دارید که با هزینه‌های مختلفی در این شهر غذای ایرانی میل کنید. یکی از بهترین این رستوران‌ها به جهت کیفیت و تنوع غذا و همین طور موقعیت جغرافیایی رستوران ناب است که در قلب شهر کوالالامپور و نزدیک مراکز خرید آن قرار دارد. طراحی فضای داخلی این رستوران قشنگ است و می‌توانید بعد از یک خرید مفصل و طولانی، برای ناهار دلچسب به این رستوران بروید.
آدرس رستوران ناب: No ۱۳۰, Jalan Bukit Bintang, ۵۵۱۰۰ Kuala Lumpur

رستوران ایرانی بانکوک

تایلند را به خاطر آب‌وهوای خوب، ساحل قشنگ و ویزای راحتش ایرانی‌های زیادی به عنوان اولین مقصد سفر تفریحی انتخاب می‌کنند. غذاهای تایلندی یکی از پرتنوع‌ترین منوهای غذایی است که تفاوت‌های زیادی با سایر منوهای بین‌المللی دارد. این نکته هم جذابیت منوی تایلندی است و هم ممکن است باعث شود در طول سفر دلتان غذای آشنای ایرانی بخواهد. یکی از بهترین انتخاب‌ها برای غذای ایرانی در شهر بانکوک، رستوران ایرانی یاسین است که در مرکز شهر بانکوک و نزدیک مراکز خرید است. منوی متنوع، کیفیت مناسب و موقعیت جغرافیایی خوب مزیت این رستوران است.
آدرس رستوران یاسین: ۱۰۱/۲ Petchburi ۱۷ Rd., Thanon Phrayathai, Bangkok