به دریا فکر کنید، به ساحل، به تصویری که از خودتان در یک بعد از ظهر خنک، کنار ماسه‌های گرم لم داده‌اید و یک نوشیدنی رنگی می نوشید، تصویرتان شبیه به کدام یک از این ساحل هاست؟ حرف از دریا که می‌شود، ذهنتان از کدام اقیانوس به ساحل رویایی‌تان می‌رسد؟
۷۰ درصد این سیاره بزرگ را آب تشکیل می‌دهد. دبی، آنتالیا، پاتایا و… شهرهای ساحلی دلنشینی هستند که ارزش سفر و دریانوردی‌ دارند ، ولی یک وقت‌هایی دلتان نمی خواهد شهرهای بکر با ساحل‌هایی خلوت و بی‌نظیر را انتخاب کنید که با همان هزینه و سهولت می‌شود فتحشان کرد؟ از سواحلی می‌گوییم که حتی شاید اسمشان را کمتر شنیده باشید ولی به همان اندازه که کمتر شناخته شده‌اند، رمزآلود و ماجراجویانه‌اند؛ شهرهایی که آرامش و زیبایی در سطح ماسه‌هایش روان است. اگر خواستید دل به دریا بزنید، از هفت مقصد ساحلی نامعمول اما شگفت‌انگیز و رویایی بیشتر بدانید.

بیروت

خیلی‌ها بیروتی که در حاشیه مدیترانه جا خوش کرده را پاریس خاورمیانه می‌نامند. آب‌های متصل به بیروت برای آن‌هایی که از دیدن سواحل سنگی به شوق می‌آیند، پیشنهاد وسوسه‌کننده‌ای است. سواحل بیروت با کافه‌های تا صبح بیدارش، ترکیبی از سنت و مدرنیته را در یک شهر ساحلی کنار هم آورده. اگر خیال سفر به این شهر را دارید، هم می‌توانید در کافه‌های مجلل ساحلی قهوه دله بنوشید و قلیان عرب بکشید و هم ‌تنی در آب، تر کنید و آفتابی بگیرید. قایق‌های تفریحی، جت اسکی، موج‌سواری از دیگر تفریح‌های آبی این شهر پر رمز و راز است. دریاگردی در این شهر می تواند با توجه به سلیقه شما به سه سبک انجام شود؛ شاید ترجیح بدهید در استخرهای رو به دریا، با صدای عود به عمق مدیترانه زل بزنید. یا به ساحل عمومی بروید و در خوشگذارانی توریست‌هایی که به آب زدند، شریک شوید. حتی اگر ساحل عمومی هم دلتان را زد، تا جمالا؛ ساحل خصوصی راه زیادی نیست، آنجا همه چیز از تجربه‌ای که در بیروت داشتید، متفاوت تر خواهد بود.

بالی

چه درباره بالی شنیده باشید و چه تنها اسمش را بدانید، دیدن عکس‌های بالی به تنهایی می‌توانند وسوسه‌ سفر به دلتان بیاندازند؛ آبی بی‌انتهای دریا در کنار سرسبزی جزایر اطرافش و سواحل رویایی که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. بعید است برای سفر به دنبال یک منطقه ساحلی بگردید و بتوانید راحت از کنار بهشتی که روی زمین جا خوش کرده، بگذرید. آب و هوای گرم سواحل بالی، امکان تفریحات آبی را بیشتر از هرجایی می‌طلبد؛ شنا، قایق سواری، اسکی و غواصی. سواحل مختلف بالی و امکانات مخصوصی که هر ساحل برایتان دارد، سفر به این شهر را متفاوت‌تر از سفرهای ساحلی دیگر هم می‌کند؛ به جز شنا و لم دادن زیر نور آفتاب، می‌توانید با میمون‌ها و فیل‌ها بازی کنید و وقت خرید، از مغازه‌های رنگارنگ اوبود، یادگاری ببرید. برای رفتن به بالی احتیاج به ویزا ندارید و همین که تصمیم بگیرید، همه چیز برای سفر رویایی‌تان آماده است.

پنانگ

شاید شما هم جزو کسانی باشید که بارها تا مالزی رفته‌اید و هنوز راز پنانگ را نمی‌دانید؛ شهری تاریخی، با فرهنگ غنی، سواحل زیبا، طعم‌های بی‌نظیر و رنگ‌ها و بوهای متفاوت. همه‌ی اینها را اگر کنار هم بگذارید، می‌فهمید خیلی هم بیراه نیست که اسمش را مروارید شرق گذاشته‌اند. به همین راحتی، با یک سفر بدون ویزا می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید؛ هم تفریحات آبی مثل شنا و قایق سواری انجام دهید، هم جاذبه‌های تاریخی‌اش را ببینید و با فرهنگ کشور آشنا شوید و هم با خوردن غذاهایش، طعم‌های جدید ادویه‌های مخصوص شرقی را امتحان کنید. برای خرید هم خیالتان راحت باشد، اینجا به اندازه کافی پول‌هایتان در خطر هستند. اگر بیشتر به قصد ساحل‌گردی به پنانگ می‌روید، هر کدام از سواحل شهر را که انتخاب کنید، برایتان گزینه‌های تفریحی زیادی دارد؛ ساحل باتو برای ورزش‌های آبی با رستوران‌های مختلف برای خوردن نهار، جریجاک برای استفاده از چشمه‌ی آب گرمش و ساحل میمون برای تماشای جنگل‌های انبوه و میمون‌های دوست‌داشتنی‌اش. برای رفتن به پنانگ باید اول به کوالالامپور بروید و از آنجا با پرواز دیگری خودتان را به پنانگ برسانید.

مانیل

اگر برای سفر خود فضاهای شهری را ترجیح می‌دهید، پایتخت فیلیپین را بگردید؛ اینجا هم میان هیاهو و امکانات لوکس شهری هستید و هم از بکری سواحل مانیل استفاده می‌کنید. پایتخت فیلیپین با همه‌ی تضادهایش، با کنار هم نگه‌داشتن مدرنیته و سنتش و با ساختمان‌های بلند و کلبه‌های کوچک کنار سواحلش برای آنهایی که دنبال کشف اعجاب مناطق می‌گردند بهترین انتخاب است. می‌توانید یک روز را در دل شهر و با خرید از مراکز خرید لوکس و گشتن رستوران‌های شلوغ بگذرانید و روز دیگر را در ساحل یا روی آب. برای همه‌ی این تجربه‌ها راه زیادی ندارید؛ بلیط بخرید، هتل رزرو کنید و خیلی راحت و در عرض ۱۰ روز ویزای توریستی فیلیپین بگیرید.

هانوی

اگر هنوز تصویر یک کشور جنگ‌زده و ویران را از ویتنام دارید، باید نظرتان را زودتر درباره پایتختش، هانوی، تغییر دهید. شهری که گاهی کلمات برای توصیف آن کم می‌آیند؛ تلفیقی از فضای شرق و غرب که هر تکه‌اش شبیه به موزه‌ای بی‌نظیر است. برای سفر به هانوی خودتان را آماده کنید تا هر روز تجربه‌ای جدید را از سر بگذرانید؛ بازدید از دیدنی‌های هانوی، خوردن غذاهای ارزان و متفاوت ویتنامی، خرید از مغازه‌های لوکس و دست‌فروشان دوره گرد و البته مهم‌تر از همه، لذت بردن از مجاورتِ رود سرخ. سواحل زیبای هانوی هر کدام داستان خودشان را دارند؛ کافه‌ها و رستوران‌های ساحلی، قایق سواری روی آب‌ها و گذر از میان صخره‌های رازآلود و تماشای تای‌چی‌بازها که در آرامش ساحل مشغول تمرین هستند. همه‌ی اینها، آنقدر زیبا و رویایی ست که شاید فکر کنید درست وسط یک فیلم سینمایی عاشقانه و رمزآلود ایستاده‌اید.

ازمیر

حتما شما هم بعد از اسم ترکیه بلافاصله شهرهای استانبول و آنتالیا را به خاطر می‌آروید، غافل از اینکه ازمیر هم در زیبایی برای خودش افسانه‌ای‌ست. شهری تاریخی و رویایی که خیلی هم از ما فاصله ندارد. تماشای آب‌های بیکران دریای اژه از سواحل زیبای ازمیر و خوردن صبحانه‌های معروف ازمیری در کنار آن، گاهی تنها دلیل گردشگران برای سفر به این شهر بی‌نظیر است. برای تجربه‌ی صبح دل‌انگیز ساحلی و تماشای آب‌های بی‌انتها و قایق‌سواری، فقط کافیست بلیط هواپیما بخرید و هتل رزرو کنید؛ دیدنی‌ها خودشان به سراغتان می‌آیند.

سانتورینی

تماشای منظره خیره‌کننده آب‌های روبرو، اصلی‌ترین دلیل توریست‌ها برای سفر به سانتورینی است؛ جزیره‌ای در نزدیکی یونان که مناظر و چشم‌اندازهایش همیشه زبان‌زد بوده و هست؛ خانه‌های سفید سانتورینی که پشت سر هم و با نظم خاصی چیده شده‌اند، تصویری فراموش‌نشدنی از این جزیره‌اند که شبیه به واقعیت نیست. سانتورینی با همه‌ی افسانه‌هایی که از پیدایش آن برایش ساخته‌اند و با تمام زیبایی‌های بی‌بدیلش، جزو رومانتیک‌ترین جزایر اروپایی محسوب می‌شود و خیلی‌ها آن را برای گذراندن ماه عسلشان انتخاب می‌کنند. اگر دوست دارید روزهایی رویایی داشته باشید و بدون دغدغه چند روز فقط مناظر زیبای روبرو و اطرافتان را نگاه کنید، سانتورینی بهترین انتخاب ساحلی برای شماست.