در حقیقت V90 جدیدترین مدل ولوو می‌باشد که نسخه کراس کانتری را به خط تولید خود افزوده است. اکنون ۲۰ سال است که خودروساز سوئدی با عرضه نسخه‌های کراس کانتری از محصولات مختلف خود، لباس یک کوهنورد بر تن آنها می‌پوشاند. V90 کراس کانتری یا به اختصار CC نیز با ۸٫۳ اینچ ارتفاع کف اتومبیل از سطح زمین تنها ۱٫۱ اینچ کمتر از XC90 با زمین فاصله دارد.

ممکن است یک استیشن واگن باشد. اما در مکانی مثل دریاچه‌های یخ زده سوئد است که ولوو V90 کراس کانتری با دریفت‌های تماشایی قابلیت‌های خود را نشان می‌دهد. دریاچه منجمد اندسون جایی است که می‌خواهیم با قابلیت های این ولوو بیشتر آشنا شویم.
در حقیقت V90 جدیدترین مدل ولوو می‌باشد که نسخه کراس کانتری را به خط تولید خود افزوده است. اکنون ۲۰ سال است که خودروساز سوئدی با عرضه نسخه‌های کراس کانتری از محصولات مختلف خود، لباس یک کوهنورد بر تن آنها می‌پوشاند. V90 کراس کانتری یا به اختصار CC نیز با ۸٫۳ اینچ ارتفاع کف اتومبیل از سطح زمین تنها ۱٫۱ اینچ کمتر از XC90 با زمین فاصله دارد.

V90 CC برای آمریکایی ها که عاشقان واقعی اتومبیل‌های شاسی بلند می‌باشند می‌تواند انتخاب مناسبی باشد و عرضه آن در این بازار از ماه مارس آغاز خواهد شد. مشتریان می‌توانند بصورت اینترنتی مراحل خرید خودرو را طی کرده و سپس با انتخاب نزدیک ترین نمایندگی ولوو برای دریافت اتومبیل در زمان مشخص به آنجا مراجعه کنند. قیمت V90 در نمایشگاه اتومبیل شیکاگو در ۹ فوریه اعلام خواهد شد و ثبت سفارش برای آن نیز در همین زمان آغاز می‌شود.
ولوو V90 کراس کانتری که به عنوان مدل ۲۰۱۸ در دو نسخه T5 و T6 تحویل مشتریان خواهد شد. مدل T5 از یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو به قدرت ۲۴۰ اسب بخار و T6 از همان موتور ولی با یک سوپرشارژر اضافه (قدرت ۳۱۶ اسب بخار) و انتقال نیرو به چهار چرخ بهره خواهد برد.

کسانی که نمی‌خواهند برای خرید V90 CC تا تابستان آینده صبر کنند فعلا فقط می‌توانند نسخه T6 را خریداری نمایند. اتومبیلی با گیربکس ۸ دنده اتوماتیک، چهار چرخ متحرک، ۳۱۶ اسب بخار قدرت و ۲۹۵ فوت پوند گشتاور. قیمت پایه T6 از ۵۶۲۹۵ دلار آغاز می‌شود که با اضافه شدن گزینه‌های سفارشی مانند سیستم استریو باورز اند ویلکینز (۲۶۵۰ دلار)، پکیج ویژه لوکس (۴۵۰۰ دلار)، پکیج رفاهی (۱۹۵۰ دلار)، تعلیق بادی (۱۲۰۰ دلار)، نمایشگر سربالا (۹۰۰ دلار)، رنگ متالیک (۵۶۰ دلار) و رینگ‌های ۲۰ اینچی (۷۵۰ دلار)؛ قیمت نهایی آن تا ۶۹۰۰۰ دلار نیز افزایش خواهد یافت. با این قیمت مشتریان V90 کراس کانتری در بازه سنی ۳۵ تا ۶۰ سال و با درآمد قابل توجه خواهند بود.
خریداران می‌توانند یک بسته ویژه موسوم به ستاره قطبی را نیز سفارش دهند که البته نباید آن را با تیونینگی که خود ولوو با همین نام بر روی محصولاتش انجام می‌دهد اشتباه گرفت. بسته مذکور بیش از آنکه تغییرات مکانیکی باشد شامل بهسازی‌های نرم افزاری در میزان گاز خودرو، قدرت، گشتاور و تعویض دنده‌ها می‌گردد. در خصوص نسخه T8 این V90 که قاعدتا باید مدل هیبریدی باشد هنوز مطلب خاصی گفته نشده و ولوو تصمیم گیری در این باره را به تقاضای بازار منوط کرده است.

Volvo V90 Cross Country

ولوو پیش بینی کرده است که میزان فروش کراس کانتری در بازار آمریکا ۴ برابر V90 عادی باشد. نکته مثبت برای V90 CC این است که در این بخش از بازار رقابت چندان فشرده‌ای وجود ندارد و رقبای اصلی این سوئدی آئودی A4 آلرود و مرسدس بنز E کلاس واگن خواهند بود. در واقع چنین خودروهایی بیشتر مناسب کشورهایی مانند سوئد می‌باشد که ۸۰ درصد مساحت آن را جنگل و دریاچه‌های عمدتا یخ زده پوشانده است.
قابلیت‌های آفرود V90 CC فقط به علت ارتفاع بالای خودرو از سطح زمین نیست. بلکه کراس کانتری از چرخ‌هایی پهن‌تر با جنسی مخصوص که می‌تواند ناهمواری های جاده را بهتر جذب کند بهره می‌برد. این تایرها بر روی فرمان پذیری، ترمزگیری و سروصدای داخل اتاق نیز تاثیر مثبتی داشته اند. البته نباید سیستم کنترل کشش در شیب را نیز فراموش کرد. بر روی شاسی CC نیز ۲۰۰ تغییر کوچک و بزرگ اعمال شده تا با این افزایش ارتفاع به خوبی هماهنگ شود و به گفته مدیر ولوو، استفان کارلسون سواری این خودرو شبیه یک اتومبیل کاملا جدید است.
در سیستم تعلیق کراس کانتری در جلو از آرایش جناغی دوبل و در عقب از آرایش چند میله‌ای استفاده شده که برای تعلیق عقب می‌توان کمک فنرهای بادی را نیز سفارش داد. به گفته مهندسان ولوو طراحی شاسی خودرو به گونه ای است که صرفا با قرار گرفتن تعلیق بادی در عقب راحتی کافی برای سرنشینان ایجاد شده و نیازی به آرایش مشابه در جلو نیست.

ولوو V90 CC از چهار حالت رانندگی اکو، کامفورت، دینامیک و آفرود برخوردار است. حالت آفرود را تا سرعت ۲۵ مایل در ساعت می‌توان انتخاب نمود و گشتاور بین چهار چرخ تقسیم می‌شود. در سایر حالت‌ها گشتاور فقط در مواقع ضروری به چرخ‌های عقب ارسال می‌شود که جاده‌های لغزنده برفی از جمله این موارد می‌باشد. اگر از سطح یخزده دریاچه به جاده‌های معمولی برگردیم باید به سیستم کمک راننده ولوو اشاره کنیم که حالتی نیمه خودران برای آن به ارمغان آورده است. این سیستم کنترل ترمز و فرمان را تا سرعت ۸۰ مایل در ساعت به عهده می‌گیرد که نسبت به نسل قبلی که فقط تا سرعت ۳۰ مایل بر ساعت عمل می‌کرد به مراتب پیشرفته‌تر می‌نماید.

در داخل ولوو از چوب بلوط تیره رنگ به عنوان تزیین استفاده شده که البته جلوه چوب قهوه ای روشن بکار رفته در XC90 را ندارد. صندلی‌ها و فرمان بطور استاندارد به گرمکن مجهز می‌باشند. چراغ‌های LED روزتاب با فرم چکشی و باز شدن درب صندوق بدون کلید از دیگر امکانات ولوو V90 کراس کانتری است. سیستم اطلاعاتی و سرگرمی این خودرو از طریق صفحه نمایش بزرگی که در وسط داشبورد قرار داشته و به اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز می‌باشد قابل دسترسی است.