با این پیکاپ، مرسدس بنز گستره محصولاتشش را گسترش می‌دهد. در همین زمان، این برند با ستاره‌ی سه‌پر خود اولین خودروساز طراز اولی خواهد بود که گروه خودروهای پیکاپ متوسط را تسخیر می‌کند. با آغاز ورود به بازار، دایملر AG سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در مقیاس میلیارد یورو در سری مدل جدید خواهد کرد.

با معرفی کانسپت مرسدس پیکاپ X-Class در استکهلم، مرسدس بنز ونز، نمایی روشن از خودروی جدید ارائه کرده است. این کانسپت با دو طراحی متفاوت جایگزین معرفی شده است. کاسپت X-Class ماجراجو (Adventurer) نشان می‌دهد که X-Class در تمامی توانایی‌های یک پیکاپ کلاسیک –سرسختی، کاربردی بودن، قدرت و توانایی‌های آفرود- را دارا است. کانسپت X-Class اکسپلورر (explorer) یک گام فراتر می‌گذارد و نشان می‌دهد وجه تمایز خودروی پیکاپی که ستاره‌ی بنز را بر خود دارد با بقیه در چیست. X-Class از نظر طراحی شاخص این برند و همچنین راحتی و دینامیک رانندگی کاملا شاخص محصول مرسدس بنز خواهد بود. این خودرو باعث می‌شود که مرسدس بنز اولین تولید خودروساز بزرگ باشد که الزامات مشتریان را در بخش پیکاپ‌های متوسط تغییر می‌دهد. این پیکاپ با رفیت تا ۵ نفر هم برای زندگی شهری مناسب است و هم به عنوان یک خودروی خانوادگی.

با این پیکاپ، مرسدس بنز گستره محصولاتشش را گسترش می‌دهد. در همین زمان، این برند با ستاره‌ی سه‌پر خود اولین خودروساز طراز اولی خواهد بود که گروه خودروهای پیکاپ متوسط را تسخیر می‌کند. با آغاز ورود به بازار، دایملر AG سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در مقیاس میلیارد یورو در سری مدل جدید خواهد کرد. این خودرو در اواخر سال ۲۰۱۷ تحت نام مرسدس بنز X-Class به بازار عرضه می‌شود. بازارهای اصلی آن آرژانتین، برزیل، آفریقای جنوبی، استرالیا، نیوزلند و اروپا خواهد بود.

دکتر میتر زچ رییس هیات مدیره دایملر AG می‌گوید: « با مرسدس بنز پیکاپ یکی از آخرین جاهای خالی در مجموعه کاریمان را تکمیل می‌کنیم. هدف ما این است که خودرویی دقیقا مطابق با نیازهایشان عرضه کنیم. X-Class استانداردهای تازه‌ای را در بازار رو به رشد خودروهای پیکاپ ایجاد خواهد کرد. »

وولکر مورنهاین‌وگ مدیر مرسدس بنز ونز می‌گوید: « ما با اولین پیکاپ پریمیون در دنیا بازار پیکاپ‌های متوسط را برای سبک زندگی شهری گسترش داده و تغییر می‌دهیم. X-Class آینده ما یک پیکاپ بی کم و کاست خواهد بود. موتور شش سیلندر با گشتاور بالا و سیستم چهار چرخ محرک دایم برای ما ضروری است. همچنین ما ایمنی، راحتی، چابکی و طراحی چشمگیر – و به عبارت دیگر هرچیزی که باید شاخص ستاره‌ی مرسدس بنز باشد- را ارائه می‌کنیم. در نتیجه مشتریانی را جلب خواهیم کرد که تا پیش از این در فکر خریدن یک پیکاپ نبوده‌اند. »
همانطور که رسم مرسدس بر این است، مشتریان می‌توانند از میان مجموعه‌ای از تجهیزات و امکانات و اجزا داخلی و خارجی دست به انتخاب بزنند و خودروی خود را شخصی کنند. به علاوه برند مرسدس بنز مجموعه اختصاصی از تجهیزات را برای پیکاپ طراحی و عرضه خواهد کرد. به دلیل استراتژی مادولار در طراحی خودروها، مشتریان می‌توانند اجرای داخلی را که از خودروهای C-Class و V-Class می‌شناسند با مواد با کیفیت بالا و نیز سیستم اطلاعات و سرگرمی وصندلی‌های ارگونومیک راحت در این سری نیز ببینند.

این تنوع در گستره موتورهای قابل انتخاب هم وجود دارد. بالاترین مدل توسط یک موتور دیزل V6 و سیستم انتقال ۴MATIC چهار چرخ محرک دایمی به حرکت در می‌آید. این موتور با گشتاور زیاد، دینامیک رانندگی بالایی را در جاده و نیز آفرود تامین می‌کند. سیستم چهار چرخ محرک سیستم کشش الکترونیک را با دو دیفرانسیل ترکیب می کند.مجموعه اینها قدرت را به بهترین شکل توزیع می‌کنند.

یکی از گروه‌های مشتری هدف برای این خودروها خانواده‌هایی با زندگی فعال و آشنا با محصولات طراز اول است. آنها اغلب پیکاپ را برای رفتن به محل کار استفاده می‌کنند یا برای خرید، بردن بچه‌ها به مدرسه یا فعالیت های ورزشی، سفرهای آخر هفته‌ای و مسافرت.
گروه هدف دیگر ماجراجوهای موفق است که در محیط شهری زندگی می‌کنند و در فعالیت‌های ورزشی محیط آزاد مثل اسکی یا جت اسکی شرکت دارند.